Berdoalah Wahai Si Hamba..

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh...




Berbahagialah.

Ya, berbahagialah, kerana Allah ada.
Ada di sisi hamba yang selalu saja lupa.

Sesungguhnya Allah itu dekat.

Dan mengupas tentang menjaga hubungan dengan Allah, sudah terang lagi bersuluh bahawa jalan paling pantas adalah berdoa. Kerana doa seorang hamba itu tidak menuntut terzahirnya bicara. Sedangkan setiap bingkisan hati yang terdetik juga dikira sebagai doa andai itulah yang diniatkan si hamba. Setiap butir kata yang terlahir dari bibir itu juga dihitung sebagai doa. Dan ingatlah wahai hamba, doa itu adalah senjata orang mukmin.

Apabila seorang hamba itu berdoa, andai Allah tidak memakbulkan apa yang DIMINTA, Allah pasti akan berikan apa yang dia PERLU. Yakinlah akan pertolongan Allah, HasbunAllah Wa Ni’mal Wakil... Allah akan memberikan pertolongan kepada mereka yang berusaha, maka andai yang diminta itu tinggi melangit harganya, usaha yang perlu dituai jua haruslah sejajar dengan doamu.

Berdoalah wahai si hamba,
kerana itu satu jalan,
menuju redha Pencipta.

Allahu Rabbi, sungguh kami hanyalah insan yang kerdil lagi hina, sungguh kami seringkali meminta-meminta, maka Engkau jadikanlah kami hambaMu yang bersyukur, atas ujian dan nikmat yang telah Engkau limpahkan kepada kami.

Fi hifzillah :')


This entry was posted on . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply